Dacia Sandero a surclasat Tesla Model Y la cel mai important capitol. Așa înțelegi cine face legea în Europa la mașini noi

de: Alexandru Puiu
22 07. 2024

În prima jumătate a anului 2024, Dacia Sandero a reușit să devină cea mai vândută mașină din Europa, depășind modele de renume precum Volkswagen Golf și Renault Clio. Această realizare subliniază popularitatea crescândă a mărcii românești și capacitatea sa de a concura cu giganții auto mondiali. Surprinzător, Tesla Model Y, care a fost cel mai vândut model la nivel global anul trecut, s-a clasat abia pe locul opt în Europa.

Succesul Dacia Sandero

Dacia Sandero a înregistrat 143.596 de unități vândute între 1 ianuarie și 30 iunie 2024, o creștere de 16% comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Aceasta este pentru prima dată când Sandero ocupă primul loc, după ce a fost pe locul doi în 2022 și 2023. De asemenea, este demn de remarcat faptul că Sandero a fost cea mai vândută mașină privată din Europa din 2017, ceea ce evidențiază influența semnificativă a vânzărilor către flote asupra altor modele.

În Germania, Dacia Sandero pornește de la un preț de doar 11.500 de euro sau 79 de euro pe lună, ceea ce îl face extrem de atractiv pentru consumatori. În Regatul Unit, prețul de pornire este de 13.795 de lire sterline. Aceste prețuri competitive au jucat un rol crucial în succesul său pe piața europeană.

Comparativ cu alte modele

Volkswagen Golf, care a fost reînnoit la începutul acestui an, a ocupat locul doi cu 125.993 de unități vândute, înregistrând o creștere de 43%. Renault Clio s-a clasat pe locul trei cu 114.623 de unități vândute, o creștere de 15%. Alte modele de top includ Volkswagen T-Roc (111.381 de unități, fără schimbări) și Peugeot 208 (107.097 de unități, o creștere de 1%).

În ceea ce privește Tesla Model Y, acesta a înregistrat 101.181 de unități vândute, rămânând cel mai vândut vehicul electric din Europa, deși a avut o scădere de 26% față de anul anterior. Modelul său frate, Tesla Model 3, a înregistrat o creștere de 37%, ajungând la 58.400 de unități vândute.

Piața auto europeană și tendințele EV

În general, înregistrările auto în Europa au crescut cu 4,4%, ajungând la 6.847.842 de vehicule, conform datelor furnizate de Jato Dynamics. Analistul global Felipe Muniz a explicat că această creștere moderată este rezultatul unor medii operaționale mai complexe, incluzând reglementările privind emisiile, creșterea prețurilor vehiculelor și barierele în adoptarea mașinilor electrice.

Vânzările de vehicule electrice au înregistrat o creștere a cotei de piață de 1,4%, ajungând la 7,37%, fiind impulsionate de o creștere de 26% a vânzărilor de mașini fabricate în China. Modelele chinezești precum Volvo EX30 și MG 4 au avut un impact semnificativ, înregistrând vânzări de 36.980 și respectiv 31.922 de unități. BYD, cu modelele Atto 3, Seal și Dolphin, a înregistrat 17.000 de mașini electrice vândute, o creștere de 14.000 față de prima jumătate a anului 2023.

În contrast, înregistrările de mașini fabricate în Europa au scăzut cu 14%. Cel mai notabil, vânzările de vehicule electrice Porsche au scăzut cu 55%, iar Volkswagen a înregistrat o scădere de 26%, în principal din cauza scăderilor pentru modelele ID 4 și ID 3.

Succesul Dacia Sandero în Europa, depășind modele populare și bine-cunoscute precum Tesla Model Y și Volkswagen Golf, arată că accesibilitatea și prețurile competitive pot fi factori decisivi în preferințele consumatorilor. De asemenea, tendințele emergente în vânzările de vehicule electrice subliniază importanța inovației și adaptării la reglementările stricte de mediu, în timp ce producătorii europeni se confruntă cu provocări semnificative în fața concurenței crescânde din partea producătorilor chinezi.